Tout le Jour mon Amour

För ett tag sedan fyllde min nyblivne man 40 år! (Hurra!)

Jag skulle vilja dela med mig av min listiga plan för att fira honom. Ska jag berätta?

Ok 🙂

Jag ville så klart överraska honom med något fint, överrumplande, men ändå precis det han ville ha. Då är det så att han är rätt knepig att ge fina presenter eftersom han älskar att googla. 

Med det menar jag att han dammsuger forum tester och, ja, allt han kan hitta om just det han är intresserad av och hittar bästa kvalitén, bästa pris och bästa butiken som inte sällan ligger i UK, Tyskland eller något annat obskyrt ställe. Så önskar han sig strumpor så är det inte värt att köpa några andra än exakt de han ber om.

Hur som helst. Jag ville inte ge honom strumpor i 40-årspresent.

Jag ville ge honom en resa.

Efter vånda och en sömnlös natt (p.g.a. adrenalin för det är LÄSKIGT att beställa biljetter) hade jag gjort det: beställt resa och hotell för tre personer till Nice. Det var inte meningen att sladdisen skulle med, men jag började längta efter henne redan medan jag kollade biljetter, så hon fick följa med ändå :/

Image

Sladdisen ser ut över Nice.

 

Sedan gällde det ju att dölja att det vankades finpresent, så då fixade jag överraskningsfest. Och presenter för att han inte skulle misstänka att det väntade mer. Lurigt!

Men allt var en del i min STORA PLAN! ( Galen diktator-skratt)

Det bjöds på galetter med fransk cider och i högtalarna sjöng Juliette Greco. Presenterna inhandlades på Cordon Bleu. (Där jag fick tips av den trevliga sydfranska expediten om en restaurang i Canne som heter Brun. Prova den! Vi hann inte.)

Efter detta hade han ju inte EN SUSNING! Och det var fantastiskt kul. För mig! Jag berättade för ALLA som inte hade kontakt med min man för jag tyckte jag hade lagt upp det så sneaky 🙂

Sedan, dagen efter gav jag honom en present jag låtsats ha glömt: en VIT tandborste… NI fattar! Han gjorde det inte. Han såg så glad ut då han fick paketet och så förvirrad då han öppnat. Han tittade förstulet på sin gamla tandborste för att se om den var sliten och spretig. Det var den inte. Jag fick bita mig i knäna för att inte avslöja nästa dags ”glömda” present!

En blå, tom resväska. 

Pam pa pam pa paaammmm!… fortsättning följer 😉

 

 

Kommentera

