Nice, la surpris!

BildPå Moderna Museet i Nice.

Foto Lisa Byström

Fortsättning på överraskningsresan.

Jag hade ju haft en överrasknings middag för min man som fyllde 40 år. Vad han inte visste var att det bara var för att mörka den riktiga presenten som var en långhelg i Nice. Middagen var på måndagen och planet gick två dagar senare. På tisdagen fick han en present som jag ”glömt”: en vit, vanlig tandborste.

På onsdagen hade jag bokat tvättid och när kvällen närmade sig så kom jag lite osökt in på att det ju fanns tid i tvättstugan så han kunde tvätta sina skjortor… Men då skulle han cykla och hämta en baksten.

Snopet.

Så då kom jag på att jag ”glömt” en present till. Jag hämtade en av våra blå resväskor som jag satt en stor rosett på. Genast lös han upp, öppnade väskan, öppnade alla fack, men fann så klart inget för den var ju tom. (Senare berättade han att han letat efter en baksten. Ha ha ha… måste ha varit gjord i balsasten i så fall 🙂 Så då var jag tvungen att säga åt honom att packa väskan.

Morgonen efter packade vi in oss i taxin och på väg ut till flygplatsen fick han den sista ”glömda” presenten. Det röda passet.

Sedan fick han gissa vart vi skulle.

Kommentera

