It’s a new dawn It’s a new day It’s a new life

Första dagen på väg till nya äventyr…

…börjar på arbetsförmedlingen.

Så här ser det ut:

Bild

 

Fast med en Benjaminfikus.

Bild

Sådär.

Så såg det ut och det var fullt av människor som väntade på att få komma in till handläggare. Trots det rådde en påtaglig ödslighet. Någon behövde hjälp med datorn, någon satt och rökhostade, bakom fikusen prasslade någon med Platsjournalen.

Men jag kom in tillslut och allt gick bra. Berättade att jag sagt upp mig och vill arbeta som grafisk designer, i alla fall så småning om, och att allt som har med färg, form och komposition är intressant. Apropå det så har jag  sökt värsta kanonjobbet i veckan och lagt all tid på det. Även om jag inte har EXAKT de kvalifikationer de söker efter så är jag övertygad om att jag är den bästa de kan välja! Hoppas hoppas hoppas… Håll tummarna!

 

Nina Simone

Feeling Good

I’m just saying…

 

 

Kommentera

