Verkstad

Hepp!

Bild

Nu har jag haft verkstad och gjort väskor. 

Jag har inga mindre väskor, bara två stora där dragkedjan har slutat fungera och eftersom jag måste hålla i stålarna nu när jag är utan inkomst så ville jag prova att göra själv. Det blev inte så mycket billigare eftersom det fanns flera olika (låtsas) läder som drog i mig och ville följa med hem. Men jag lyckades begränsa mig något och handlade bara till tre väskor.

Helst hade jag ju så klart använt riktigt läder för det är alltid snyggast och blir bara snyggare med åren, men det fanns inte i affären och jag tänkte att det var bra att träna på fusken.

Det hade kanske varit på sin plats med en beskrivning, men det är bra att googla på DIY leather bag eller något i den stilen så får du en mycket bättre beskrivning än vad jag skulle ge. Kolla Pinterest också.

Här är några jag tycker är fina. Här och här till exempel.

Den första är lite mer komplicerad och möjligtvis lite för stor. Jag gjorde en liten tofs i samma material som väskan och det var ju inte så svårt så nu ska jag göra fler. Tror jag ska prova att göra i broderigarn. Det borde vara enkelt plus att jag redan har hemma så jag slipper röra på mig i dag!

Bild

Den blommiga väskan var SUPERLÄTT att göra. Den blev dessutom mycket finare och jag ska definitivt göra fler, men de ska få ett foder och en ficka också. Jag fick komplimanger för den på stan med. Då blev jag glad!

Bild

En utvikt väska.

Bild

Och ihopvikt. Så här tänker jag att man går runt med den tills att det blir för varmt och man måste knö ner sin tröja i den.

De neongröna glaspärlorna på första bilden har sladdisen tagit och gömt i nån soffa eller så. De kommer väl fram så småning om hoppas jag.

2 thoughts on “Verkstad

    1. Hej Karin!
      Tyget, eller fusklädret hittade jag på Ohlssons tyger. Nu har jag gjort två tofsar i broderigarn och satt på och då blev det ännu bättre!

      Ps Så gillar jag dina kommentarer om livet i Spanien. Kanoners!

      Gilla

Kommentera

