Attgörabok

Attgörabok

Snart är den full för denna månad, Att-göra-boken. Jag, som ju är så oorganiserad så att jag måste organisera mig har varit tvungen att göra en sådan här bok för att inte göra allt på en gång.
Det finns ju människor som tycker om att skriva listor. Jag tycker om att stryka. På listan, inte skjortor.

Pros and cons.
Fördelar:
1. Om jag skriver ner saker som är läskiga att göra, t.ex. ringa till privatpersoner och be om hjälp, eller riktigt träliga saker som måste göras, då blir de lättare gjorda eftersom jag får stryka dem efteråt.
2. Jag ser att jag faktiskt har gjort saker under dagen. Ser jag det inte på papper har jag alltid känslan av att jag slösat tiden på onödiga grejer.
3. När jag har stukit allt på dagens lista har jag fritid!

Nackdelar:
1. Jag behöver hitta boken och en penna. Men det är inte så svårt för de ligger nästan alltid där de ska!

Jag har gjort boken, eller häftet, själv. Jag har en rubrik med Att Göra, och en med Gjort. För det blir ju inte alltid som man tänkt sig 🙂

Kommentera

