Paris mon amour

När jag var liten älskade jag Stockolm. Doften i tunnelbanan, människorna som hastade fram med mål i blicken, ljudet av en ensam bil i natten på gatan nedanför farmor och farfars lägenhet, ljudet som dämpades av deras ljusgröna heltäckningsmatta i sovrummet. Jag minns att tårarna kom när Arlandabussen körde genom staden och jag sa hejdå till alla husen vi passerade. Flyget tillbaka till norr.

Jag äskar fortfarande Stockholm, jag bor ju, och har bott större delen av mitt liv här, men passionen har lagt sig.

Minns du att jag berättat om Paris förut? Hon är min nya kärlek.

Inte så att jag gråter när jag lämnar henne, men jag måste intala mig själv att jag snart kommer tillbaka. Och när jag ser bilder från Paris får jag en speciell längtan i kroppen.

Paris Boulangerie Patisserie

Ja, så jag gjorde lite bilder själv. Perspektivet är inte helt klockrent, men det är ju bara början!

Paris Café de Turenne

På vår bröllopsresa bodde vi i en lägenhet på Rue de Turenne. Därav namnet.

 

Om du skulle vilja ha min hjälp med illustration eller grafisk design kontakta mig gärna antingen nedan i en kommentar eller på lisa.bystroem@gmail.com

When I was I child I used to love Stockholm passionatly and cry when I had to leave to go home. Now Paris has a special place in my heart. I don’t cry over her, but I do get a certain feeling only by looking at pictures from Paris. So I made some myself. I know the perspective is not quite accurate, but hey, it’s only the beginning of many Parisian blocks! 

If you would like to contact me please do so in the comments below or at lisa.bystroem@gmail.com

Kommentera

