Miami

Det finns fler fina städer än Paris. Miami till exempel. Nu har jag inte varit där själv, men jag har ju fascinerats av Art Deco distriktet i Miami Beach i flera år.

Glädjen var stor när jag efter skattjakt på Stadsmissionen kom hem med tre böcker varav en, Deco Delights, handlar om just dessa byggnader.

Miami Hohauser building true colors

Denna byggnad, designad av Hohauser 1939, var först Hoffman’s Cafeteria för att sedan bli Warsaw Ballroom.

Jag har utgått från ett foto av Steven Brooke.

Om du vill kontakta mig angående mina bilder eller jobb, gör det nedan eller på lisa.bystroem@gmail.com

There are more cities than Paris with interesting arcitecture. Miami Beach for example. This building, Hoffmans Cafeteria,  was designed by Hohouser in 1939 and later became the Warsaw Ballroom.

If you wish to contact me regarding my work or anything else, please do so at lisa.bystroem@gmail.com or in the comments below.

2 thoughts on “Miami

Kommentera

