Helg

Hepp

Det var ju en mycket trevlig helg, eller hur?

Det började med tapasmiddag med gäster. Jag har funderat på om jag ska lägga upp mat och recept och så, för jag är rätt bra på att laga mat. Men äh… Dessutom lagar jag alltid på en höft, så recepten skulle inte vara så precisa. ” Ta lite grönsaker du har hemma och hacka ner. Ta en ost eller rosta några frön och häll i. Ta salt eller soya eller fish sauce. Häll i nåt starkt. Toppa med nåt rött.”

Tillbaka till helgen… Vi såg Björn Krestesens utställning på Galleri Helle Knudsen för att sedan ta oss ut på Djurgården och Waldemars udde där nominerade till det nordiska grafikpriset, The Queen Sonja Print Award visades. Jag tänker verkligen inte ge mig in i någon slags recension men jag kan i alla fall rekommendera att se! Speciellt se Tuula Lehtinen.

I söndags: bullbak och äntligen omsyning av Petit Bateauklänning jag köpte på loppis i Paris. Det såg ut som ett nattlinne, men nu fixade jag som sagt till det.Loppis Rue de Bretagne

Loppis på Rue de Bretagne, Paris

I had a nice weekend at the Galleries. (Links above.) I am also a very good chef and made a dress I bought in a Paris’ fleemarket wearable.

Kommentera

