Sugar sculls och girlanger.

Sugar sculls

Hejohå.

Efter att ha sett döden i vitögat, dvs fått en spruta av en jättesnäll och skicklig läkare, åkte jag hem och gjorde de här. Jag ville göra sugar sculls till halloween, även om de tillhör den mexikanska Día de los muertos, som jag gissar är som våran allhelgona.

De är ju inte alls tillverkade i och som traditionen föreskriver, men man gör ju som man vill. Jag ville ha skallar och jag ville att det skulle gå snabbt. Jag köpte degen på Panduro eftersom jag inte ville beställa på nätet och sitta och vänta på den. När de har torkat lite ska jag måla med karamellfärg. Snyggast blir det nog med en tjock kristyr, men jag orkar inte göra det. Jag visar dig hur det blir med pensel och karamellfärg senare så kan du avgöra själv hur du vill göra.

Undrar du vilka specialverktyg jag använde i mitt skulpterande?

Tadaaaa…!

stektermometer

En stektermometer.

Haloweenvimplar

Här är lite vimplar jag klippte och sydde ihop på maskin. Snabbt fixat – gillart!

I survived the shot, YAY!

I also made some sugar sculls for Halloween. They are made out of sugar paste which you can order online and I’m going to paint them with food coloring. I’ll show you later how they turn out if you’r interested in my un orthodox way of making them. I used the meat thermometer as a tool to make the sculls. Just use something that you already have in your kitchen. Or wardrobe, what do I know where you keep your useful things.

The garland is made of black and gold paper. I just cut paper into triangles and sewed them together on the machine. Fast and good looking, me like!

Kommentera

