Att göra en bröllopsinbjudan.

Hej igen!

Jag tänker dela med mig av min process då jag skapade inbjudan till mitt och min mans bröllop förra året. Om du blir nyfiken på det, läs vidare, annars tycker jag att du ska ta en kopp kaffe och bildsurfa på halloween.

Det finns många fördelar med att göra sin inbjudan själv. Till exempel att den blir väldigt personlig, den blir helt unik och troligtvis blir den som man tänkt sig den. Jag hade endel idéer som jag ville prova, vissa stilar som jag gillar och funderade på hur de skulle fungera som bröllopsinbjudningar. Nedan kommer du att få se varianter med influenser från Art Noveau, Art Deco och Rysk Konstruktivism. Jag hade fria tyglar men det var så klart viktigt att min blivande man var glad över uttrycket. Han kom med synpunkter along the way.

Bröllopsinbjudan 20-tal

Vi hade först tänkt att ha bröllopet och festen på Konditori Lyran i Bredäng utanför Stockholm. Eftersom både min man och jag är lingvistiska ekvilibrister, eller i alla fall gillar ordvändningar och göteborgsskämt, så var det ju lite roligt att skriva att vi gifte oss på Lyran. Tyckte jag. Tillsammans med Art Noveau stilen så blir det lite klass på det hela.

Bröllopsinbjudan Rysk konstruktivism

Rysk Konstruktivism. Här, åter igen en skiss. Alexander Rodchenkos bild på Lilya Brik som skriker ut ”Böcker” fanns så klart i huvudet när jag gjorde den. Felstavat namn, sorry Ethan, men rättstavning var inte en prioritet på det här stadiet.

Bröllopsinbjudan det närmar sig 1

Här är den bilden som jag sedan byggde vidare på. Lite Art Deco, lite humor och lite romantik.

Bröllopsinbjudan det närmar sig insida

Insida med information, djur och ballonger.

Bröllopsinbjudan sista ändringarna

Nu har vi bestämt oss att ha festen i en skog istället. Fler djur tillkommer och jag provar med olika saker för att förstärka Art Deco intrycket. Du kan se att jag antecknat om ändringar jag ska göra innan inbjudan är klar.

Bröllopsinbjudan Lisa o Mattias utsida 1

Färdig. Så här blev det till slut. Lite stramt, lite avslappnat, lite gammalt lite modernt, 20-tal och romantik. Det passade perfekt för oss!

Bröllopsinbjudan. Wedding invitation.

Insidan. Allt är alltså ritat och textat för hand.  Vi suddade ett par fläckar som hade råkat komma på originalet innan vi gick till tryckeriet. Som du ser så är det en tom plats ovanför ”KOM OCH FIRA MED OSS”, där skrev jag in alla gästers namn för hand.

Placeringskort

Placeringskorten var ritade och textade för hand. Det blev väldigt fint när alla kort var lite olika.

Om du är ute efter en riktigt speciell inbjudan till ditt speciella bröllop så hjälper jag dig gärna! Kontakta mig på lisa.bystroem@gmail.com för frågor mm.

Ta gärna en titt på Hanna och Olivers inbjudan också!

Tjing!

Hello!

I’m just showing my process in making the invitation to my wedding last summer. How I started by trying out different style ideas like Art Nouveau, Art Deco and Russian Constructivism. I made everything by hand and then we went to the printers. The place cards I did all by hand and they looked so pretty all at once, so alike but still unique! We really got our invitations to mirror ourselves, a bit modern, a bit vintage, a bit strict and a bit animal:) And of course some humor!

If you are interested in getting my help to make the invitations to you’r wedding, please don’t hesitate to contact me and we’ll se how we want to work it out. I can’t wait!

You can check out the invitation I made for the lovely Hanna and Oliver here.

Bye, have a good day!

One thought on “Att göra en bröllopsinbjudan.

Kommentera

