Loppis i Paris.

Silver på loppmarknad i Marais.

Eftersom jag äntligen har en egen dator, som dessutom fungerar så kan jag börja dela med mig av bilder som legat i min kamera. Jag vill börja med att sukta dig med bilder från kanske den mest fantastiska staden i världen, Paris, och en loppis som vi snubblade på när vi skulle ut och skaffa morgoncroissanter. Det var fredag morgon i stadsdelen Marais.

Vildsvin. Wild boar.

Leende vildsvin.

Loppmarknad. Flee market.

Hey, en sån lampa har vi ju! Hittad i grovsoprummet. Måste kolla vad de tar för den…

Dockor på loppis i Marais, Paris. Dolls att flee market in Marais, Paris.

Jag fattar inte hur jag kunde motstå de här!

Loppmarknad i Marais, Paris. Flee market in Marais, Paris.

Två timmar och tjugo meter senare. Lunchdags?

Fruktstånd, Marais, Paris. Fruit stand in Marais, Paris.En saluhall vi hittade inne på en bakgård. Eftersom det såg så trevligt ut var vi tvungna att äta. Jag hade råkat äta kvarg (tror jag) till frukost, förutom croissant så jag orkade inte lunch. Jag beställde kakor 🙂 -Non, a manger, sa han irriterat när jag beställde. (= Nej, att äta.) Kakor, upprepade jag förnöjd.

Cous cous och marockanskt te. Cous cous and Moroccan tea.

Se – cous cous till mannen, kakor till frun och sött marockanskt te i solen. La vie est belle!

Vi kan väl bara gå gatan ut…

Fjädrar på loppmarknad i Marais, Paris. Feathers at french flee market.

Händer på loppis i Marais, Paris. Hands.

Glas kemirör på loppmarknad i Marais, Paris.
…så kommer det att vara middagsdags när vi är klara.

Hello and HAPPY HALLOWEEN you witch! 

This post is just about me showing some things I thought was cool att a flee market in Marais, Paris. I hope you enjoy the pictures and if you have any questions about… anything, I’m more than happy to try and answer! 

Fini, Loppmarknad Marais, Paris.

Kommentera

