Godishalsband.

Hurra det är fredag!

Och jag vill dela med mig av en fantastisk DIY! Ok, vad är bäst i världen?

  1. Barnen
  2. Diverse godsaker
  3. Fashion

Så jag fick den briljanta idén att kombinera dessa tre. Jag säger bara GODISHALSBAND! Otroligt roligt. Tycker jag.

Godis i burk. Marshmallows in a jar.

Jag fick över lite marshmallows i fina pastelliga färger och tänkte att de enkelt  skulle kunna bli fina halsband. Dessa kompletterades snabbt med stora vita marshmallows.

Godishalsband DIY.

Jag tog en nål och en vit tråd. Jag använde bomullstråd för jag vill att halsbanden går sönder om barnet som har det på sig fastnar. Vill du ha lite mer hållbart halsband så kan du använda syntettråd, INTE fiskelina, den går aldrig av!  Det är allt som behövs. Sedan är det bara att trä godisarna som om de vore vanliga pärlor. Det blir lite kladdigt på nålen av allt socker så den behöver sköljas av emellanåt.

Godishalsband. Candy necklase. DIY.

Här är de klara. Om man använder hållbarare tråd så kan man göra girlander lika lätt. Till jul kanske?

Godishalsband DIY.

Jag tänker också att de kan vara ett roligt alternativ till fiskdamm eller pinata på födelsedagskalas för lite äldre födelsedagsbarn, eller till lördagsgodis, eller till dig själv, du får säkert ragg på krogen så söt som du blir! (Ordvits:))

Edit med godishalsband.

De här halsbanden var faktiskt riktigt roliga att göra. Och tänk bara på allt roligt material som bara väntar på att bli upptäckta. Ut och botanisra i godishyllorna nu min vän!

Yay it’s Friday!

And I want to share with you an awesome DIY! The three best things in the world?

1.  The children
2.  Sweets
3.  Fashion

So I got the brilliant idea to combine these three. I just love candy necklaces! I got the little marshmallows in nice pastel colors and thought that they could easily become a delicate necklace. These were quickly supplemented by large white marshmallows. I took a needle and white thread. I used cotton thread because I want the necklace to break if the child gets stuck with the necklace around the neck. If you want it to be a little more durable you can take a synthetic thread, NOT fishing line, it never breaks! If you use more durable wire you can make garlands as easily. For Christmas, perhaps or a birthday party? 

It gets a little messy on the needle from the sugar so it needs to be rinsed off once in a while.

I also think that they can be a fun craft at a birthday party for a little older child.  Or make one for yourself, you with sugar on top! Is there anything better? 🙂

These necklaces were a lot fun making and I love the way they turned out. (My kids as well!) And just think of all the fun material just waiting to be discovered. Out and roam the candy shelfs my friend!

A special thank you to my lovely models, Ella and Edit!

Edit med godishalsband.

Ella med godishalsband. Ella with candy necklace.

Kommentera

