Mina sparade skatter – bäbiskläder.

Jag vet att det finns människor ute i världen som har en enkel och osentimental syn på ting. Jag är inte en av dem. Jag besjälar saker, instrument, konst, presenter – särkilt handgjorda, barnens leksaker, teckningar och inte minst barnkläder. Det är som om jag har kvar en bit av mina bäbisar när jag ser och håller i kläderna och jag hoppas kunna spara några av dem till mina barn som de i sin tur kan använda till sina barn, om de vill. För mig har det varit speciellt att kunna använda kläder som jag och min syster hade när vi var små. Det känns som de laddats med kärlek genom alla av och påklädningar, tvättningar och av att så småningom varsamt bli nedpackade i en resväska på vinden i väntan på nästa generation. Att göra sig av med saker kan vara svårt och jag kan behöva bearbeta en lång tid innan jag klarar det. Bäbiskläder är svårast.

Men nu! Nu ska kläderna gå till en ny liten bäbis i familjen så jag kan glatt skiljas från mina skatter. Hurra! Tack lilla bäbis för att du kommer!

Bäbiskläder 1

70-tal.
Bäbiskläder 2

Nya märkeskläder. Praktiskt att köpa märkes till nyfödingar, de hinner ju inte slita så mycket på dem 🙂

Bäbiskläder 3

Fransyskan skällde ut mina föräldrar för att jag hade så fula kläder och köpte sidenklänningar. Att vara bäbis är ingen ursäkt för att leva i mysbyxor!

Bäbiskläder Baby clothesHej då kläder, vi ses snart igen!

Bye bye baby clothes, see you soon!

I know there are people out there in the world that has a simple and unsentimental view of the things. Lucky for you if you are one of them, I’m not. I imagen some things have souls. Instruments, arts, gifts – especially handmade, my kids’ toys, drawings and especially baby clothes. I hope to save some of them so that my kids can use them for their children if they wish. For me, it was very special to be able to use clothes that my sister and I had when we were little. It feels like they are loaded with love by all the dressing, washing and eventually carefully packed in a suitcase in the attic, waiting for the next generation. To get rid of things can be difficult for me and I may need to process a long time before I can do it. Baby clothes are the most difficult to get rid off.

But now! Now the clothes will dress a new little baby in the family so I can happily part with my treasures. Thank you little baby for coming! I can’t wait!

One thought on “Mina sparade skatter – bäbiskläder.

  1. Tack för titten på min blogg! Jag hoppas på många kafferep här hemma framöver. 🙂
    Och ja, jag förstår inte att jag har stått ut med den andra varianten disktrasor innan. Detta är ju så mycket bättre. På alla vis.

    Måste också skriva att jag känner igen mig i inlägget. Vissa plagg går bara inte att göra sig av med. Jag har också en del sparat som jag själv har haft. Min mamma sydde mycket av våra kläder och de ska givetvis sparas. 😉

    Kram Nina

    Gilla

Kommentera

