Diy – måla pinnar.

Min yngsta dotter gillar pinnar. Hon stannar ofta, och inte sällan mitt i vägen för att hon hittat en ny sort att ta hem till samlingen, en pinne i en form hon inte hade sedan förut. Samlingen har blivit så stor att den fått flytta ut på balkongen. Det positiva i det (för mig) är att jag kan knycka några pinnar utan att hon märker något. (En annan positiv sak är att hon inte samlar på sniglar som också är ett stort intresse.)

Träpinnar i neon. Neon wooden sticks.

Jag gjorde ett arrangemang med glaskupa. Rätt trevligt tycker jag själv, men inspirerad av julkulorna jag gjorde nyss så bestämde jag mig för att använda samma princip på pinnarna. 
Träpinnar i neon

Pinnarna tejpades med maskeringstejp och målades. När färgen torkat, det tar inte lång tid, drog jag av tejpen och då såg det ut så här.Träpinnar i neon 3

Så här kan man till exempel ha dem. Du skulle också kunna ge den inslagna julklappen en extra touch eller kanske hänga dem som en mobil i taket. Möjligheterna är oändliga!

De här pinnarna kostar nästan noll kronor att göra, förutsatt att du har någon färgburk och en pensel hemma. Me lajki!

Hello fellow diy:er. Hope you’re feeling great today!

My youngest daughter likes sticks. She stops in the middle of the road because she  found a new variety of stick to take home to her collection, a stick in a shape she didn’t already have.  The collection has grown so large that it had to move out onto the balcony. The good part of it (for me) is that I can steal some sticks without her noticing.

I made an arrangement with the sticks using a bell jar. Quite nice I think, but inspired by the fun ornaments I just made, I decided to use the same principle on the sticks.

The sticks were taped with masking tape and painted. Once the paint has dried, it will not take long, I pulled the tape off and then it looked like this.

Träpinnar i neon

You could keep them in a bell jar, give your wrapped Christmas gift an extra touch or perhaps hang them as a mobile. The possibilities are endless:)

These sticks cost almost zero dollars to make, provided you have a can of paint and a brush at home. Me lajki!

Cheers / Lisa

One thought on “Diy – måla pinnar.

Kommentera

