Hur går det på jobbet då?

Hej

Ja hur går det? Nu frågar jag mig själv eftersom jag förstår att du undrar. Jo tack, det går bra. Jag arbetar långa dagar och även om det är roligt och inte så fysiskt krävande så är jag ändå rätt slut då kvällen kommer. Jag vill helst slänga mig i soffan med en film och ett glas vin/skål med godis. Hmm… inte så stor skillnad mot  alla andra kvällar inser jag. Men i alla fall så är jag inte så väldigt energirik och kommer inte att skriva så långt inlägg. Så jag tänkte att jag visar bilder från arbetet så blir det lite att titta på i alla fall.

Assisting Tuula LehtinenAssisting Tuula Lehtinen

Så här ser det ut i ateljén. Jag är alltså i Finland och hjälper konstnären Tuula Lehtinen med en utsmyckning till Helsingfors Stads Museum. Jag sorterar färger, lägger mosaik och lite diverse. Det är roligt att se hur bilderna växer fram, lite pilligt, men jag hittar utmaningar i det lilla – skapa ett exakt rutmönster, skapa en organisk färgväxling, ja och så sjunger jag så att jag håller på att bli galet trött på att höra min egen röst…

Hej så länge, nu ska jag kolla Netflix.

Assisting Tuula LehtinenAssisting Tuula Lehtinen

Hello art friend! I’m in Finland right now, helping artist Tuula Lehtinen with her work for Helsinki City Museum. As you can tell it’s mosaic and a lot of it! It is exciting to se how the picture is growing, this is going to be so great! I’m placing mosaics, organizing colors, listen to pod radio and sing far to much.

Kommentera

