Ginger beer, en ny besatthet.

För en massa år sedan, då jag åt sushi första gången tänkte jag – Gott, och sedan var det inte mer med det. Ett par månader senare åt jag sushi igen och härregud vilken craving jag fick, kunde nästan inte tänka på annat än när jag skulle äta sushi nästa gång. Nu har jag fått en ny besatthet nämligen ginger beer. Namnet till trots en alkoholfri läsk, inte att förväxla med den mycket sötare ginger ale. Så nu är jag på jakt efter den godaste ginger beer Stockholm har att bjuda på.

Gingerbeer3

Här är de jag hittade på dagens räd: Kung Markattas Ingefärsdricka, ekologisk, Fentimans Ginger Beer, upend before pouring, (inte open before pouring som jag läste först, omtänksamt), Graces Jamaican style Ginger Beer. Jag ska meddela den bästa. Och hej, tipsa gärna om andra märken och var jag kan hitta dem!

Gingerbeer5

Kan vara att den bästa blir den här: min egen brygd! Recept finns i Tove Nilssons Soda, Lemonad & Snacks som du ser i bakgrunden. Det är sjukt spännande!Gingerbeer6

Gingerbeer1

Gingerbeer2

Right, so I’m on a quest to find the very best ginger beer in Stockholm. I also make my own and it’s thrilling I tell you!

2 thoughts on “Ginger beer, en ny besatthet.

    1. Fantastiskt! Jag blev tvungen att googla. De fanns för ett par år sedan på Ica Baronen på odengatan (förr i tiden även det enda pålitliga stället att hitta Portello) och tydligen på daglivs vid Fridhemsplan. Kanske finns den fortfarande på Urban Deli. Allt i Estokholmo då… Jag letar vidare. Tack för tipset!!!
      PS. Min gingerbug har börjat låta fzzz när jag rör i den, i morgon kan jag nog prova göra min egen ginger beer. He he he…

      Ah, jag tror att jag hittade den. Verkar finnas på The English Shop. Det här är ju så kul!

      Gilla

Kommentera

