Gör lampan prickig och personlig. Vår i taket!

Hej

Jag köpte en enkel rislampa till dotterns rum för jag hade lite idéer om hur den kunde göras om. Först tänkte jag göra en fjäderlampa av den, eller kanske en lampa med bullformar på… Nu har jag målat den. Snabbt, lätt och billigt. I like! Jag använde samma teknik på den här kudden för ett tag sedan. Nu bor de i samma rum.

Måla lampa diy 7      Måla lampa diy 2

Måla lampa diy 4      Måla lampa diy 3

Måla lampa diy 1     Måla lampa diy 6

Detta behövs:

  1. En färg du gillar. (Jag använde en akrylfärg.)
  2. En penna med radergummi på ena sidan. Suddet använder du att måla prickarna med.
  3. En pall.

Ställ dig på pallen och pricka på! Börja glest och fyll på tills du är nöjd.

Lycka till!

Hey! This upgrade of a regular paper lampshade is easy-peasy, fast and really low budget. Me liki! I used the same teknik on this pillow a while ago. Now they live in the same room. All you need is:                                                                                            

  1. A color you like.
  2. A pencil with erasure on top.
  3. A stool to stand on.

Get up on that stool and dot away:)

Good luck!

One thought on “Gör lampan prickig och personlig. Vår i taket!

Kommentera

