Påskpyssla med porslin.

Hej och Glad Påsk!

Hoppas ni har en kanonhelg! Jag har haft det så bra med min fina familj som kom över till Finland där jag jobbar för tillfället. OCH jag har gjort det roligaste påskpysslet i hela mitt liv!

Vi har målat ägg och harar i porslin, med olika tekniker och olika sorters färger. Pennor med porslinsfärg, färgpigment, olika lyster, guld och screentryck. Morgonen efter var det fantastiskt spännande att öppna brännugnen och se vad som hänt med porslinet, och några överraskningar blev det. Färgerna beter sig olika om de blandas ihop, kemiska reaktioner, där vissa kombinationer fnasar och andra bildar oväntade färger. Så, nu när jag har kommit underfund med det så vill jag bara måla mer, så jag kan använda mina nya kunskaper!

Sedan dukade vi påskbuffé och dekorerade med de nya äggen och hararna.

Påskpyssel 2Påskpyssel 3Påskpyssel 5Påskpyssel 7Påskpyssel 8Påskpyssel 6Påskpyssel 10Påskpyssel 11Påskpyssel 12Påskpyssel 13Påskpyssel 15Påskpyssel 4Påskpyssel 16Påskpyssel 17Påskpyssel 18Påskpyssel 19Påskpyssel 21Påskpyssel 22Påskpyssel 20

I hope you are having a great easter! I’m so happy because my family visited me here in Finland and also I made the best easter craft I have ever done; painting porcelain!

Påskpyssel 1                               Påskpyssel 9                               Påskpyssel 14

2 thoughts on “Påskpyssla med porslin.

    1. De kommer från en liten butik i Tammerfors. Porcelana har jag för mig att den heter.
      Tack för din fråga och hoppas du hittar några liknande. Kanske finns det något på Panduro, Kreatima eller varför inte Myrornas eller liknande!
      /Lisa

      Gilla

Kommentera

