Måla porslin.

Jag behöver en tekanna. Jag har tänkt på det ganska länge eftersom 1) Det är mysigt, 2) Då kan jag använda alla kastruller och slipper ha en som i princip alltid är full med gamla teblad. Nu, eftersom jag nu har tillgång till en riktig keramikugn så kom jag på den briljanta idén att måla en själv.

Tekanna 1                  Tekanna 9 Tekanna 3 Tekanna 2 Tekanna 4

Jag skaffade en kanna gjord för att brännas och valde, efter endel velande att inspireras av den här kannan som jag hittade hos invisibly design & diyTekanna 5Sedan brände jag den och jag tycker att den blev riktigt fin. Fin, men det behövdes något mer!

Tekanna 7

Tur, för jag ville ju måla mer! Nu var det mer experimentverkstad än att noggrant försöka göra det mest smakfulla och estetiskt tilltalande. Och, ja, jag tycker det syns. Kannan kommer inte gå till historien som snyggast, men jag ser ju tydligt på den hur kul jag hade!

Tekanna 8 Tekanna 11 Tekanna 13 Tekanna 16 Tekanna 14Tekanna 17 Tekanna 18                                               Tekanna 10 Tekanna 15 Tekanna 12

Hello English speaker!

I just painted my own tea pot. It started out really nice looking I think, but then I went bananas with colors and tekniks. But, even though it’s not the prettiest pot, it sure shows how much fun I had making it!

4 thoughts on “Måla porslin.

Kommentera

