Spara citronskal.

Hej

Ok, det här tipset är så enkelt att det nästan känns fånigt att dela med mig av det. Men jag gillar bilderna, så jag får väl bita i det sura äpplet. Citronen.

I endel recept ska bara citronsaften användas och eftersom jag alltid köper ekologiska citroner känns det så himla dumt att slänga allt skal. Det har så mycket smak och är så snyggt. Så därför brukar jag ta ett zestjärn och skrapa av skalet, sedan lägger jag det bara i en burk och ställer i frysen. Det är hur lätt som helst att bara ta ut och strö lite citronzest över en sallad eller gryta eller vad man nu vill piffa till.

Citronzest 1 Citronzest 2 Citronzest 4

Hi

Ok, this tip is so simple that it almost feels silly to share with you. But I like the pictures, so I’ll just have to bite the bullet. The lemon I mean.

In some recipes one only use the lemon juice and since I always buy organic lemons, it feels so bad to throw away all the peals! It has so much flavor and is so pretty. So therefore, I usually use a lemon zester to scrape off some peal, then I just put it in a jar and put in the freezer. It’s so easy to take out and sprinkle a little lemon zest over a salad or soup or whatever you want to spruce up.

See ya!

Kommentera

