Teckna i badrummet! Inspiration från Paris.

salle_de_bain_retro_vintage_bleu_turquoiseDen här bilden är inte min utan kommer från en lägenhet i Paris som varit med i franska Marie Claire Maison, du kan hitta den här. Men jag blev så inspirerad av illustrationen ovanför duschen så jag gick genast in med mina Posterman-pennor i badrummet och testade. Jag skulle vilja teckna något liknande i taket!

Jag nämnde inte tidigare, i inslaget om hur jag tecknade på dörren att det också finns chalkboard-pennor som inte tvättas bort med vatten, utan behöver ett speciellt medel för att tvättas bort. Jag använde dem i ett jobb för Hemköp som jag gjorde inte alltför länge sedan. De pennorna skulle nog fungera i badrumstaket… Det kanske skulle vara snyggt i en annan färg också! Varför inte neonrosa?

This picture is not mine, it comes from an apartment in Paris who has been featured in French Marie Claire Maison, you can find it here. I was so inspired by the illustration above the shower that I immediately went in with my Posterman- pens in the bathroom and tried it out. I would like to do something similar on my ceiling!

I did not mention before in the post of how I made a pattern on the door that there are chalkboard pens that are not washed off with water but require a special liquid to be washed away. I used them in an illustration job of Hemköp I did not too long ago. The pens would probably work in the bathroom ceiling … It might be great in a different color too! Why not neon pink?

One thought on “Teckna i badrummet! Inspiration från Paris.

Kommentera

