Jobb för Hemköp Reko.

Jag fick äran att göra ett jobb för nyöppnade Hemköp Reko vid Torsplan i Stockholm. Här är lite bilder från det…

This post is about a job I did, handtexting and some illustrating for a large Swedish grocery store chain. Here are some pictures…

 Hemköp Reko 5 Hemköp Reko 7

Det första jag gjorde var deras välkommen-skylt. Efter ett par veckor arbetades den om till en menyskylt för ätbart.

The first thing I did was their welcome sign. After a couple of weeks I changed it into a menu.

Hemköp Reko 1Skylten är står lutad mot en hylla på bilden, den sitter nu ovanför kyldisken.

The sign is leaning against a shelf in the picture, it now sits above the display cabinet.

Hemköp Reko 2 Hemköp Reko har, som du kanske anar på namnet en ekologisk profil, jag är målgrupp spot on!

Hemköp Reko has an ecological profile, I’m the target group spot on!  Hemköp Reko 3

Den här menyskylten är temporär och jag har dessutom ändrat sedan bilden togs, det ska vara en griffeltavla med matt yta snart.

This menu sign is temporary and I have also changed it since the picture was taken, it will soon be replaced by a proper chalk board. Hemköp Reko 4  Det är roligt att teckna av loggor som t.ex. SOS Barnbyar och Fairtrade. Jag tycker de blir så fina handritade!

 It’s fun to copy logos such as these. I think they get an extra dimension when they are hand-drawn!

Hemköp Reko 6Bröddisken.

Det var roligt att de gav mig friheten att formulera texten på tavlorna, samtidigt lite knepigt eftersom det helst skulle gå fort. I vanliga fall brukar jag be om exakt text eftersom det är enklare att planera. Men man måste ju vara lite flexibel! Jag tycker det blev bra till slut. Det var ett jätteroligt uppdrag med trevliga människor och härlig miljö.

(Nu gör jag lite reklam här-) Hemköp Reko är inte bara en bra liten ekologisk butik, du kan handla goda mackor, (prova den där veganmackan med avokado på surdegsbröd, do it,) ta ett glas ekologiskt vin eller en cortado från Johan & Nyström, sitta i soffhörnan och jobba eller läsa en kokbok. Det är litet och faktiskt väldigt personligt för att vara en del av en stor kedja.

Hemköp Reko 8

I really enjoyed that they gave me the freedom to formulate a lot of the text on the tablets, but it’s also a little tricky when you don’t have much time. Normally, I tend to ask for exactly the words because it is easier to plan, but one has to be a bit flexible! I think the chalk boards turned out good. It was a lot of fun working with this,  with lovely people and in a nice environment.

Kommentera

