Prickigt badrum? Diy!

Prickar i taket 1

Hej

Jag har inte släppt tanken på att teckna i badrummet som jag skrev om för ett tag sedan. Jag övar, men har inte riktigt fått till det ännu. MEN, jag fick en annan rolig, snabb och enkel idé…

Prickar i taket 3Jag gick och köpte ett maxipack Pox (säg det snabbt några gånger:) i neonrosa och satte upp i taket. Det är alltså ett slags klistermärken som jag tror används om man behöver märka upp och färgkoda saker.

Prickar i taket 5

Jag valde att sätta dem tätt nära den väggen som är längst ifrån duschen för att sätta glesare ju närmare den jag kom. Jag tycker att det påminner om blomblad. Och undrar du om de ramlar ner så kan jag berätta att det inte är så farligt. Mina prickar har suttit uppe tre veckor nu och det har ramlat ner max 5 klistermärken. Men nu är det dags att ta pallen och trycka fast några av prickarna för de börjar att halvt om halvt att lossna.Prickar i taket 4

Som du kanske ser så har pinnarna jag målade här fått en plats i badrummet.

Prova!

Hi!

I have not abandoned my plans to draw in the bathroom with chalk board pens, witch I wrote about a while ago. I practice, but have not really liked the outcome yet. BUT, I got another fun, fast, and simple idea …

I went and bought a maxi pack Pox (say that quickly a few times 🙂 in neon pink and put  them up on the ceiling. It is a kind of sticker which I think is used if you need to mark up and color-code things.

I chose to put them snugly near the wall furthest away from the shower and put them more sparse the closer I came. It reminds me of flower petals. If you wonder if they fall down, I can tell you that they do, but nothing to worry about. My spots have been up three weeks now and it has fallen down maximum 5 stickers. But now it’s time to take a stool and push some of the dots back to the ceiling because a few of them are starting loose their grip:)

As you can see, the sticks I painted here, have found a place in the bathroom.

Try it!

2 thoughts on “Prickigt badrum? Diy!

  1. Hej Alexandra, vad kul att du gillar det! Prickarna behöver ju inte sitta i badrummet, de kan passa bra på vilken vägg som helst eller varför inte en möbel. Jag fantiserar om att göra en liknande klistermärkesinstallation 🙂 på en trappa, helrosa längst upp och färre ju längre ner i trappan jag kommer. Möjligheterna är oändliga, OÄNDLIGA I tell you!

    Tjing

    Gilla

Kommentera

