Snygga, snabba, goda glassar!

Hej igen.

Mycket har hänt under sommaren, många roligheter, men också sådant som suger mycket energi och därför har jag inte skrivit så mycket här. Men det gör mig väldigt glad att så många tittat in och förhoppningsvis så kommer hösten att bli lite lättare 🙂

Nu vill jag i alla fall dela ett sensommartips: Kalla dem Glass med kex, Kex med glass eller Sandwich- glass, så här ser de ut i alla fall…

Glasskex

Jag gjorde så här:

Jag använde köpeglass, (dvs en glass köpt i affär, se där, fick du en lektion i ångermanlänska också), en god vaniljglass som fick bli lite mjuk innan jag blandade i mixade jordubbar. Sedan fick den åka in i frysen igen.

Jag köpte Oreo-kakor som jag delade och skrapade av smeten i mitten på. Den kan vara kvar också! Allra godast blir det så klart med hembakade kakor, snabbast med köpes.

Sedan lade jag glassen mellan två kakor och rullade i strössel. Klart för skolstartskalas!

Hello again.

Much has happened during the summer, lots of fun things, but also things that suck a lot of energy and that’s why I have not written so much here. But it makes me very happy that so many of you came here to have a look, and hopefully the fall will be better 🙂

Anyways, now I would like to share a late summer tip: Call them ice cream with biscuits, biscuits with cream or Sandwich- ice cream, this is how they look …

Glasskex

I made them like this:

I used a delicious vanilla ice cream and took it out of the freezer so it became a little soft before I mixed in some mixed strawberries. Then put it into the freezer again.

 I bought Oreo cookies that I devided and scraped off the filling in the middle. You can leave it as well! 

Then I put the ice cream in between two cookies and rolled it in sprinkles. Ready for a school-start-party!

Kommentera

