Blommor och Hemnetknarkeri.

Jag praktiserar just nu hos Rami Mizrahi i hans blomster och eventboutique på Roslagsgatan 23 i Stockholm. Det är en oerhört kreativ miljö och jag lär mig massor varje dag! (Jag gör mitt bästa att komma ihåg allt.) Det är fantastiskt att jobba med blommor och växter, de är så himla vackra, men jag upptäcker allt mer hur knepigt det är att få till en bukett som fungerar bra visuellt. Dessutom har jag toppenkollegor! Gå in på hans hemsida och kolla runt vetja. Snart hoppas jag att eventet jag fotade i helgen kommer upp där också. Jag har jobbat på bilderna i dag. Tyvärr så blir du, bästa läsare lite bortprioriterad för tillfället, men jag är säker på att du klarar dig bra!

På fritiden har jag börjat med hemnetknarkning. Inte snygg inredning eller schysta lägenheter utan hus, gärna väldigt stora som ligger i Frankrike eller Italien. Hus där jag kan driva bed and breakfast med min syrra. Nu vill ju inte hon det, men min fantasi tar inte hänsyn till sådana petitesser, den tänker bara bort det när jag fantiserar om hur vi skulle ordna det, vem som fixar frukostbrödet till gästerna och hur vi skulle placera fåtöljerna framför öppna spisen. Hur jag skulle arrangera blommorna och hur det kommer att kännas att tvätta lakan varje dag. Bara såna intressanta saker.

Här är några favoriter, klicka på bilden för att komma till källan.

Exteriör
Det här fina huset vill jag helst ha. Det ligger i Aude i Frankrike.

Men också det här palatset i Abruzzo, Italien.
Men Spanien har också fina hus. Kolla in vilka fina golv det här stället har.
Uppfixning och ett par nya kök så är de gooda to go! Och sådant är ju JÄTTELÄTT 🙂
Hi you!
Right now I work at Rami Mizrahi’s flower and event boutique on in Stockholm. It’s a very creative environment and I learn a lot every day from my great coworkers! (I do my best to remember everything.) It’s great to work with flowers and plants, they are so amazingly beautiful, but I discover more and more how tricky it is to make a bouquet that works well visually. Check out Rami’s website here. I hope that the event I photographed this weekend will be coming up there soon. I worked with the pictures today. Unfortunately you,dear reader, are not my number one priority at the moment, but I’m sure you will be just fine!

On my free time (witch is around midnight plus half an hour on the subway) I have started with a drug called Hemnet. (Don’t worry, it’s not poisonous, it is a sight where you can se apartments and villas that are out for sale.) I’m not looking for stylish interior design or nice apartments but for houses, preferably  very large ones located in France or Italy. A house where I can run a bed and breakfast with my sister. Now, she does not want to do it, but my imagination does not account for such niceties, when I fantasize about how we would arrange it, who fixes breakfast bread to the guests and how we would put the chairs in front of the fireplace. How I would arrange the flowers and how it will feel to wash sheets every day. Only interesting things like that.

Above are some favorites, click on the image to go to the source. (You will be able to check out Hemnet!)
They only need some fixing up and a few new kitchen and then they are good to go! And  I know those things are really easy 🙂

Love ya
/Lisa
Kommentera

